31

Odp: PR LIGHTING XL575

Jakie by nie były czy lepsze czy gorsze nie ma ich w riderach. Może zasługują na szacunek może nie... nie ma ich w riderach a to się liczy w 21 wieku. Chcesz robić sztuki musisz nadążyć za realizatorami. Teraz pojawiły się szarpy będzie je miała kupa firm. I co z tego jak będą w mniejszych firmach takie stawki za nie ze by się zwróciły i zaświeca mało sztuk a duże firmy jest stać na niska cenę i pełen rental.

Żeby coś robić w pl potrzebny jest min mac 700, CP alpha lub odpowiedniki robe... dogadać się można na 500 ale ile zrobisz tak sztuk 1-2?? mamy 21 wiek i na ten czas i tak stara już jest konstrukcja 700setki wiec pozostaje patrzeć gdzie będzie starszym zamiennikiem jak 500tka.

32

Odp: PR LIGHTING XL575

Nadążać za realizatorami. Bo realizator zobaczy na stronie producenta news czy zobaczy na targach i musi to wypróbować ,a jak współpracuje z jakąś znana gwiazdą to wymusi poniekąd zakup przez jakąś tam firmę X takich urządzeń. Tak to się odbywa.
I jak twierdzisz że duże firmy jest stać na to aby świeciły za pół darmo to chyba właśnie do takiej grupy realizatorów należysz. Wytłumacz mi jak można świecić drogimi urządzeniami i tanio ? Bo to ciekawe zagadnienie.
Żeby zaistnieć w naszym kraju to trzeba mieć to czego inni nie mają. A żeby cokolwiek robić to wystarczy robić i nie słuchać gadania że jak tego nie będziesz miał to nic nie będziesz robił.

33

Odp: PR LIGHTING XL575

gdyby realizatorzy kierowali sie tym czy urządzenie jest drogie to w dalszym ciągu w użyciu były by głównie pary, maci 500 i 600. Rynek się rozwija, wchodzą urządzenia ledowe które w fantastyczny sposób robią swoją robotę i wpisują się coraz szerzej w ridery polskie i zagraniczne ( A7 czy 301 ). może i PR lighting robi urządzenia świecące, ruszające się i zmieniające kolor, ale czy są tak dokładne i niezawodne by wstawić je do studia TV na realizację Live???

34

Odp: PR LIGHTING XL575

ale czy są tak dokładne i niezawodne by wstawić je do studia TV na realizację Live???

W polsce nie smile

To jest raczej pęd za nowościami ,a nie za coraz lepszym spektaklem. Zauważ że z punktu widzenia widza nie zmienia się wiele czy zastosujesz CP Alpha Spot Easy 1200 czy Stage ZOOM 1200. Gwarantuję że 90% idących na koncert tego nie rozróżni. Ktoś zaraz wyskoczy że to przepaść technologiczna. Ale  można zaświecić ? Można. Dobry świetlik na samych parach zrobi dobre show. Ale nie wrzucam całości w jeden worek. Są przedstawienia czy spektakle gdzie można lub nawet trzeba zastosować nowe ciekawe rozwiązania oświetleniowe. Ale panowie nie na dożynkach..., a tak sie niestety robi.

35

Odp: PR LIGHTING XL575

jeśli na dożynkach występuje gwiazda no to nie ma bata, trzeba spełnić rider. gdyby nie fakt, że stawia się na niezawodny sprzęt to nadal byli byśmy " 100 lat za murzynami " jak to już zostało powiedziane, a tak stawiając poprzeczkę wysoko sprawia się że rynek jest profesjonalny, a spojrzenie na polske zmienia się. Oczwyiście jeśli rozmyślamy nad dużymi imprezami. Jeśli rozważamy temat standardowych eventów, to oczywiście można Martina, czy Clay Paky zastąpić PR...natomiast nie w każdym wypadku i nie w tą stronę powinniśmy dążyć. Tak samo kable xlr można zastosować do instalacji świetlnych ( niby gra ), ale jednak skądś ten syf w instalacji i dziwne zachowania sprzętu się biorą!

36

Odp: PR LIGHTING XL575

Tak samo kable xlr można zastosować do instalacji świetlnych ( niby gra ), ale jednak skądś ten syf w instalacji i dziwne zachowania sprzętu się biorą!

Po pierwsze niema kabli xlr. Co najwyżej złącza kablowe XLR czyli popularny canon. I o jakim syfie mówimy bo nie bardzo rozumiem ? ,a dziwne zachowania biorą się najczęściej nie od zastosowanego kabla czyli sygnałowego audio czy do transmisji cyfrowej ,a od jakości tych kabli ich starannego połączenia z złączami.
A znasz może odpowiedz czemu nie kabel audio ?

37

Odp: PR LIGHTING XL575

Czy ona świeci czy nie to jest nie ważne. Głowy nie ma w riderach.
Może by była gdyby komos coś się nie wysypało może nawet zupełnie przypadkowo podczas sztuki i powstała fama ze PR Nie... Ktoś pisał ze jest wolna, kolory wolno chodzą itd itp.


http://www.youtube.com/watch?v=L_YKW7yQIsQ
Patrząc na film 20-40szt na lampie 1200 będzie to świeciło optyka czy chce czy nie taka moc światła zawsze wypuści. Przy odrobinie dymu będzie Las Vegas.. zawsze jak postawimy nowa lampę przy używanym sprzęcie prawie co tydzień będzie różnica ale jestem ciekaw ile wytrzyma optyka, zwierciadło po iluś tam godzinach pracy.

Nawet Ltt miało PR a ile szt sprzedali?? tego nikt nie wie (chyba ze nam Kacper coś opowie), wiem ze było ogłoszenie o 4 szt na handel (nowe)
http://www.ltt.com.pl/index.php?option= … Itemid=308

http://livesound.pl/wydarzenia/koncerty … zjatyckich
Sama nazwa miejscowości mówi za siebie jest to zagłębie rudy oświetlenia chińskiego a ze jest numerem jeden w chinach wisi PR. W europie były by V, CP or M... tyle

Ostatnio edytowany przez vandj (2011-01-02 23:51:33)

38

Odp: PR LIGHTING XL575

http://www.youtube.com/watch?v=L_YKW7yQIsQ
Patrząc na film 20-40szt na lampie 1200 będzie to świeciło optyka czy chce czy nie taka moc światła zawsze wypuści. Przy odrobinie dymu będzie Las Vegas.. zawsze jak postawimy nowa lampę przy używanym sprzęcie prawie co tydzień będzie różnica ale jestem ciekaw ile wytrzyma optyka, zwierciadło po iluś tam godzinach pracy.

Na filmiku są urzadzenia xl700 i xl575. A to spora różnica do xl1200.

39

Odp: PR LIGHTING XL575

Kurde a ty swoje.. niech to będzie i xl 12345678 przy dużej lampie i większej ilości szt będzie to wyglądało rewelacyjne wręcz nawet zachcesz zgwałcić ten obrazek ale nadal nie bedzie tego w riderach. A kupując sprzęt kupujesz go by nim zarabiać a nie by przekonywać realizatora czy przejdzie. Może trafisz na gościa który samym firebalem discotecha zrobił by szow ale ma zły dzień i h.. nie PR. Co innego sa imprezy bez ridera. Nawet możesz adj to zrobić i tez będzie ktoś tam zadowolony

Ostatnio edytowany przez vandj (2011-01-03 00:19:24)

40

Odp: PR LIGHTING XL575

Kurde a ty swoje..

Tylko uściślam ,aby nie tworzyły się tak bardzo lubiane mity.

Już pisałem że w polsce nie. Bo mamy dużo mitomanów smile

Jest wiele poważnych koncertów gdzie obok martina czy cp wiesza się pr-l ,a choćby F 1 Grand Prix i koncert Abu Dhabi. Poważne gwiazdy i pr-l według was to niedorzeczne niemożliwe, a jednak. To jest właśnie chore u nas się nie nadaje ,a na światowych produkcjach tak. I proszę nie wmawiać mi że jestem zakochany. Lubię martina cp coemara tak samo ,ale lubię też pr-l.

41

Odp: PR LIGHTING XL575

Nie to miałem na myśli.. no ale ok.
To weź tych mitomanów pozbieraj zaproś do hotelu i zrób prezentacje. Daj każdemu koleżankę do pokoju zapas łychy na rok i nie wiem co jeszcze to może wtedy spełnia się sny i pojawi się PR w riderach... To samo Cobra dyncorda jest rewelacyjna ale nie bo co bo dynacord a nie JBL, EV Meyer la.....  wolał bym grac na Cobrze niż na jakimś EV czy Meyerze po złej kalibracji kątów, oraz grzebanymi presetami jak to coraz częściej w Polsce bywa... Jeszcze trochę a przestana grać ludzie na EV czy M bo 3/4 ludzi nie potrafi ich kalibrować do otoczenia a posiadają miano realizatora czy technika...

Ostatnio edytowany przez vandj (2011-01-03 00:34:45)

42

Odp: PR LIGHTING XL575

Nie mam zamiaru przekonywać do wyboru pr-l. Nie jestem dystrybutorem ,ani żadnym handlowcem. Wpadło mi to w ręce sprawdziłem zaświeciłem i swieci sprawnie tak jak powinno ,a więc po co mam krytykować coś dla zasady ?

43

Odp: PR LIGHTING XL575

Generalnie na stronie producenta znalazłem w instrukcji obsługi, generalnie powiedzmy, że wage mają taka samą i już.
Czytając wasze posty nasuneło mi się pare konkluzji, otóż kabel XLR jak najbardziej jest, a w zasadzie połącznie XLR - czyli całość przewód i wtyki. W celu rozszerzenia wiedzy coponiektórych wyróżniamy dwa typy połączeń (nie wtyczki czy kabla) XLR i RCA, i niechodzi tu o zastosowaną wtyczkę tylko o to, że połączenie XLR jest symetryczne czy nie. W załącznikach macie troszke na ten temat. W naszej robocie stosujemy tylko połącznie symetryczne. Padło pytanie dlaczego nie kabel audio - kabel audio ma 75OHM, a sygnałowe 120ohm, generalnie było już o tym więc niebede sie rozwodził.

Przeczytałem różne wasze racje i realizatora naprawde niepowinno obchodzić ile kosztuje dana lampa, realizator wybiera lampy które mu pasują do realizacji danego show i wybiera je bo tak mu się podoba. Może gdzieś na świecie jest ktoś komu podoba się PR, gdzieniegdzie jest to polityka itp.
Ktoś napisał, że widza nieinteresuje i niezauważy różnicy miedzy AS 1200 a Zoomem. Nic bardziej błędnego, widz ogląda spektakl i nieinteresuje go co i jak świeci ogląda efekt, do stworzenia któych potrzebne są lepsze szybsze lampy. Widz to zauważy.

JEDNAKZE bądźmy obiektywni i przy obiektywnym podjesciu do sprawy PR Lighting wypada słabo, jeżeli chcemy sie bić na argumenty prosze bardzo ja ich mam troche, i tak jak wcześniej mówiłem, podpisuje się pod nimi własnym nazwiskiem. Weźmy jednak tą sprawe z drugiej strony w czym PRL jest lepsze lub chociaż dorównuje Martinowi, CP czy VL....

Post's attachments

symetryczny i nie3.jpg.png
symetryczny i nie3.jpg.png 21.6 kb, 1 downloads since 2011-01-03 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

44

Odp: PR LIGHTING XL575

Weźmy jednak tą sprawe z drugiej strony w czym PRL jest lepsze lub chociaż dorównuje Martinowi, CP czy VL....

Cena. I należy wziąć pod uwagę że nie jest to żadna kopia czy jakakolwiek podróbka innego produktu.

Ktoś napisał, że widza nieinteresuje i niezauważy różnicy miedzy AS 1200 a Zoomem. Nic bardziej błędnego, widz ogląda spektakl i nieinteresuje go co i jak świeci ogląda efekt, do stworzenia któych potrzebne są lepsze szybsze lampy. Widz to zauważy.

To jest punkt myślenia realizatora sprzedawcy i producenta. Lecz nie normalnego statystycznego widza. Abyś zrobił na właśnie takim statystycznym widzu wrażenie musiałbyś przebić to co ten widz ogląda w telewizyjnych dużych produkcjach to jest dla niego punkt odniesienia. Na dniach miasta czy innych duperelach i nie gadać mi że robicie tylko same mega festiwale ten statystyczny widz ruszy co najwyżej ramionami i mruknie "fajnie było". Sciganie się na nowinki to raczej domena swojego ego ,a nie tylko zaspokajanie potrzeb widza. Z takich relacji oczywiste jest że zacierają ręce dystrybutorzy i producenci ,ale miejsce nowości jest na mega produkcjach za jakiś czas mniejszych ,a na koncu dożynkach. A u nas mamy przed mega produkcjami na dożynkach. Chore to wszystko.
Kiedyś sprzedawało się urządzenia z przelotem 8tyś. godzin ,a dziś 500-600 godz. i już stare.

45

Odp: PR LIGHTING XL575

kiju napisał/a:

W celu rozszerzenia wiedzy coponiektórych wyróżniamy dwa typy połączeń (nie wtyczki czy kabla) XLR i RCA, i niechodzi tu o zastosowaną wtyczkę tylko o to, że połączenie XLR jest symetryczne czy nie.

Zainteresowała mnie ta wypowiedź. To rzeczywiście jest taki standard nazewnictwa? Zawsze mi się wydawało, że połączenia są symetryczne lub nie, a XLR, RCA itd są nazwami konkretnych złącz po prostu. No bo przecież tak samo złącza jack w wersji TS lub TRS mogą współpracować z symetrycznym, bądź niesymetrycznym sygnałem, a chyba nie nazywa się ich wtedy połączeniami RCA bądź XLR?
Przepraszam - lubię mieć wiedzę usystematyzowaną, więc ponieważ w porównaniu do niektórych dopiero raczkuje jeśli chodzi o technikę sceniczną, to po prostu chciałbym mieć jasność. smile