Temat: PR LIGHTING XL575

Panowie i panie...czy ktoś pracuje lub pracował na ów sprzęcie??
PR  LIGHTING  XL575
Potrzebuje opinii tego sprzętu...
jeśli mogę skromnie dodać....PILNE!!

http://img507.imageshack.us/img507/5295/50840.png
http://img689.imageshack.us/img689/7769/32089.png

2

Odp: PR LIGHTING XL575

Osobiście niepolecam tego typu szprzętu.

3

Odp: PR LIGHTING XL575

pożyczałem je jeszcze kiedys do szkoly na bale, dyskoteki i powiem Ci ze raczej tylko i wylacznie do tego sie nadaja smile mega wolna tarcza kolorów...świecić to to nawet świeci...jak to wszyscy mowia zawsze na poczatku "jest mocna"...no jest mocna i nic z tego nie wynika bo optyka słaba smile także z pięknym gobem i tzw żyletką możesz sie pożegnać. Na wypasione dyskoteki, bale, moze jakies musicale objazdowe jako efekt dodatkowy ok...ale na koncercie rockowym wioską byłoby raczej przejście z niebieskiego do czerwonego w 1,5 sek jeszcze po drodze przez 4 kolory smile

4

Odp: PR LIGHTING XL575

Osobiście niepolecam tego typu szprzętu.

Ciekawi mnie Twoje zdanie. Czyli według Ciebie PR lighting to zły produkt ?

5

Odp: PR LIGHTING XL575

No nienajlepszy, chińskim głową jakkolwiek by się nie nazywały jeszcze wiele brakuje do markowych. Kupując jakiekolwiek urządzenie np. z Martina mamy gwarancje, że produk jest wykonany na wysokim poziomie. Pr to niestety jedna zniższych pułek, słaba optyka, niska jakość plastików, wiele z zastosowanych rozwiązań jest przedpotopowych, głośna praca itd... Ogólnie jak dla mnie nieciekawe...

Ostatnio edytowany przez kiju (2011-01-01 18:14:38)

6

Odp: PR LIGHTING XL575

Muszę niestety przyznać że albo nigdy nie widziałeś co jest w środku martina albo Pr lighting'a  że porównujesz PR do rozwiązań przedpotopowych. Nie mam żadnych zastrzeżeń do produktów tej marki. Plastik może i może mógłby być lepszy ,ale są produkty oceniane wyżej z gorszą jakością.
Problem z niechęcią raczej przychodzi z względu na przyzwyczajenia ,a nie możliwości. Gdyby produkt był produkowany ,a raczej firma byłaby np. włoska ,a produkcja wiadomo gdzie to podejscie byłoby inne.
Wiadomo polska ma monopol na martina i grandki. A reszta to tylko zabawki smile Albo mamy za mało kreatywnych świetlików.

7

Odp: PR LIGHTING XL575

adrian napisał/a:

Muszę niestety przyznać że albo nigdy nie widziałeś co jest w środku martina albo Pr lighting'a  że porównujesz PR do rozwiązań przedpotopowych. Nie mam żadnych zastrzeżeń do produktów tej marki. Plastik może i może mógłby być lepszy ,ale są produkty oceniane wyżej z gorszą jakością.
Problem z niechęcią raczej przychodzi z względu na przyzwyczajenia ,a nie możliwości. Gdyby produkt był produkowany ,a raczej firma byłaby np. włoska ,a produkcja wiadomo gdzie to podejscie byłoby inne.
Wiadomo polska ma monopol na martina i grandki. A reszta to tylko zabawki smile Albo mamy za mało kreatywnych świetlików.


@kiju dobrze prawi. Miałem tę nieprzyjemność pracować na nowiutkich głowach Pr Lighting ( bodajże 575 ) i z 6 sztuk po miesiącu wysypały się dwie ( a pracowały w klubie - czyli defacto to nie były uszkodzenia wywołane przez transport ) - po prostu się posypały.

To że coś wygląda podobnie lub nawet tak samo gdy rozbierzesz głowę martina i pr lighting nie oznacza że są zrobione z tych samych materiałów i z ta samą dbałością o jakość!

Dla porównania:
Niby krata firmy milos wygląda i zachowuje się prawie jak prolyte - jednak po dłuższym użytkowaniu okazuje się że ciężko jest spasować dwa odcinki kraty. że kornerów nie złączysz bez używania pasa transportowego itp.    -   mimo iż wyglądają prawie tak samo i są zrobione z aluminium.

Ot tyle...

Ostatnio edytowany przez avekamil (2011-01-02 13:20:45)

http://www.galeriaotwock.waw.pl/avekamil/jeb.jpg

8

Odp: PR LIGHTING XL575

adrian napisał/a:

Muszę niestety przyznać że albo nigdy nie widziałeś co jest w środku martina albo Pr lighting'a  że porównujesz PR do rozwiązań przedpotopowych. Nie mam żadnych zastrzeżeń do produktów tej marki. Plastik może i może mógłby być lepszy ,ale są produkty oceniane wyżej z gorszą jakością.
Problem z niechęcią raczej przychodzi z względu na przyzwyczajenia ,a nie możliwości. Gdyby produkt był produkowany ,a raczej firma byłaby np. włoska ,a produkcja wiadomo gdzie to podejscie byłoby inne.
Wiadomo polska ma monopol na martina i grandki. A reszta to tylko zabawki smile Albo mamy za mało kreatywnych świetlików.

Tak oczywiście niewidziałem, nie wiem nie znam sie... Otóż mój drogi kolego widziałem niejednokrotnie niejeden model, PR lighting ma rozwiązania przedpotopowe, kojażysz jak była zrobiona tarcza kolorów w 1220 czy 812 (wiesz wogóle o czym mówie), tak samo jest roziwązana tarcza w spotach PR Lighting 250! To są rozwiązania przedpotopowe.

Polska ma monopol na Martina i Grandki?? Tobie się chyba na oczy rzuciło! Jaki monopol o czym Ty wogole mówisz, W telewizji jest bardzo dużo świń, w teatrach vectorów, małe firmy do dzisiaj mają sparki i perły...
Co do głów to bardzo dużo imprez robi się w Polsce na Vari, popularnośc JB Vary LED A7 czy CP AB 300 też świadczy o monopolu Martina.
Co do tekstu o kreatywnych świetlikach, to pozostawie bez komentarza.

Reasumując najpierw pomyśl co piszesz bo piszesz bzdury.

9

Odp: PR LIGHTING XL575

Tak oczywiście niewidziałem, nie wiem nie znam sie... Otóż mój drogi kolego widziałem niejednokrotnie niejeden model, PR lighting ma rozwiązania przedpotopowe, kojażysz jak była zrobiona tarcza kolorów w 1220 czy 812 (wiesz wogóle o czym mówie), tak samo jest roziwązana tarcza w spotach PR Lighting 250! To są rozwiązania przedpotopowe.
Polska ma monopol na Martina i Grandki?? Tobie się chyba na oczy rzuciło! Jaki monopol o czym Ty wogole mówisz, W telewizji jest bardzo dużo świń, w teatrach vectorów, małe firmy do dzisiaj mają sparki i perły...
Co do głów to bardzo dużo imprez robi się w Polsce na Vari, popularnośc JB Vary LED A7 czy CP AB 300 też świadczy o monopolu Martina.
Co do tekstu o kreatywnych świetlikach, to pozostawie bez komentarza.
Reasumując najpierw pomyśl co piszesz bo piszesz bzdury.

Wiem doskonale o czym mówisz. Chyba nie myślisz że jesteś sam na tym świecie co wie co nieco o oświetleniu.
Mam xl1200 od paru lat i jak dotąd żadnych awarii. Mama też urządzenia martina i nie narzekam ,ale jakościowo nie ma przepaści między tymi urządzeniami. Jest jedna marketingowa.

A akceptujesz vectora czy cokolwiek z compulait'a ? Albo świnki ? grandMA jest najczęściej wymieniany w riderach czy specyfikacjach zamówień ,a więc jak to inaczej nazwać jak nie monopol ?
Co do JB Vary LED A7. Jeżeli firma X zakupi dane urządzenia i może umieścić w riderze gwiazdy Y jako wymagane ,a są jedną z niewielu (bądź były) firm posiadających w kraju tego typu urządzenia to też tworzą pewnego rodzaju monopol ,ale na usługi. I wiadomo co mam na myśli.

10

Odp: PR LIGHTING XL575

kiju napisał/a:

popularnośc JB Vary LED A7 czy CP AB 300 też świadczy o monopolu Martina.

adrian napisał/a:

Co do JB Vary LED A7.

A7 jest de facto wypromowana przez Martin tongue Przy okazji również całe JB  lol

adrian napisał/a:

grandMA jest najczęściej wymieniany w riderach czy specyfikacjach zamówień ,a więc jak to inaczej nazwać jak nie monopol ?

Porównanie "w praniu" funkcjonowania grandMA z innymi konsoletami może dać dużo odpowiedzi pomocniczych.

adrian napisał/a:

Jeżeli firma X zakupi dane urządzenia i może umieścić w riderze gwiazdy Y jako wymagane ,a są jedną z niewielu (bądź były) firm posiadających w kraju tego typu urządzenia to też tworzą pewnego rodzaju monopol ,ale na usługi. I wiadomo co mam na myśli.

Kapitalizm. Jeśli twórcy - zespół i obsługa techniczna razem - stawiają takie warunki współpracy co do wynajmu sprzętu, usług, itd, to jest to sprawa KUPUJĄCEGO usługę rozrywkową czy takie warunki akceptuje czy nie. To już ryzyko twórców czy jakość ich pracy będzie na tyle satysfakcjonująca na tle ich wymagań i warunków, że pozostaną dostatecznie mocno atrakcyjni dla następnych organizatorów.

11

Odp: PR LIGHTING XL575

Sluchaj co do akceptowania konsolet to wszystko zależy od przypadku. Nigdy nie ukrywałem, że wole GMA, i zawsze najchetniej na niej pracuje. Jeżeli mówimy o przygotowanym show na trase z zespołem to nie nie zaakcpetuje innej konsolety, i nie dlatego, że monopol etc, tylko dlatego, że show jest napisane na GMA, dokłądnie tak samo! postępują koledzy w teatrach, jeżeli spektakl jest napisany na Vectora, a w Polsce w 90% przypadków tak jest, to maja mieć Vectora, ja to rozumiem, Ty najwyrazniej nie. Jeżeli mówimy o sztuce robionej od zera, to jako alternatywe dla ma zaakceptuje świnie.
Co do porównywalnej jakości xl1200 do martina to chyba jedynie do Martina 1200;-) ale to jakby osobny temat czyli róznice miedzy pr a martinem, cp czy vl.
Co do JB VL A7 to, że realizator wymyśla urządzenia a firma je kupuje to nie jest zła praktyka monopolistyczna tylko tak jak napisał kacper KAPITALIZM. Realizatorzy wpisuja lampy, ogarnieta firma je kupuje i na nich zarabia, proste. Kacper no tak pojawiła się 301 czyli w zasadzie A7 i poszło ale chodzi mi o to, że w PL nie sprzedają się tylko urządzenia z naklejką Martin bo Martin ma monopol bo to stek bzdetów.

"Grand ma jest najczesciej wymieniana w riderach" - Jakich, jakwidać nie widziałeś za dużo riderów w życiu, więc bede tak dobry i wytłumacze po raz kolejny.
Ridery koncertowe Polskie - najczęsciej MA czasem WH3, Spark, czy Perła
Specyfikacje telewizyjne Polskie - Hog 3 czasem MA2
Specyfikacje teatralne Polskie - Vector czasem Sabre, Ovation Eos

Co do porównania GMA z innymi pozostawiam prywatnej ocenie każdego...

12

Odp: PR LIGHTING XL575

kiju napisał/a:

Kacper no tak pojawiła się 301 czyli w zasadzie A7 i poszło ale chodzi mi o to, że w PL nie sprzedają się tylko urządzenia z naklejką Martin bo Martin ma monopol bo to stek bzdetów.

Nie sugeruję że nazwa firmy sprzedaje, co to to nie. smile
Zakupy tego typu to całe strategie. Jest cały proces przyglądania się, sprawdzania, zastanawiania, wybrzydzania, porównywania itd.  lol
Mówię jedynie że w tym jednym przypadku JB skorzystał z kontaktów Martina.

13

Odp: PR LIGHTING XL575

A co do porównania MAC 2000 Profile - XL 1200
Waga
PR - 47/60 kg
MAC -38/45 kg
Temperatura barowowa dla lampy Philips MSR 1200 SA/DE Gold:
PR - 7500K
Martin 6000K
Fotometria:
10m minimalny ZOOM
PR - 5810 lux
Martin - 9320 lux
10m maksymalny ZOOM
PR - 460 lux
Martin 2086 lux

Trzeba być naprawde ślepym żeby nie widzieć róźnicy.

Porównałem tylko dwie wartości
Jedna to waga, w przpadku PR dużo większa
i druga światło białe jakie daje nam dana oprawa.

Nieporównuje tutaj kolorów, prędkości, jakości wykonania. Tylko i wyłącznie suche fakty, dlategoteż twierdze, że PR jest słabym produktem.

Edit:
Kacper to fakt że udało im sie:)

Ostatnio edytowany przez kiju (2011-01-02 16:22:56)

14

Odp: PR LIGHTING XL575

chyba bym sie wyjebał na plecy jak bym zobaczył taki napis po pełnym resecie i gotowości do pracy. http://www.pr-lighting.com/uploadfile/p … 142309.jpg
To tez jest jakiś tam monopol z tym ze na tłumaczy smile bo jak to inaczej opanować ?? mini-rozmówki Polsko Chińskie - Chińsko Polskie tego nie ogarną nawet translator by się wysypał.
Swoja droga a raczej fotoszopa maja dośc dobrze skupione światło wBimach
http://www.pr-lighting.com/uploadfile/p … 164634.jpg

Ostatnio edytowany przez vandj (2011-01-02 17:13:49)

15

Odp: PR LIGHTING XL575

Nie do konca przerobiona lekcja.
Temperatura  barwowa w xl1200 zależy od zastosowanego palnika i może byc również 6000K.
Waga 35kg z elektronicznym balastem ,a nie 47kg. Fotometria owszem na plus martina lecz trzeba zauważyć że maksymalny ZOOM dla obu urządzeń to wielkość 10stopni.
Można jeszcze dodać porównanie możliwości do ceny ,ale to zbędne.
I nie chodzi mi o jakieś przepychanki co jest lepsze ,a co gorsze bo mac to zacne urządzenia i to kwestia bezsporna. Ale jak mam zajechać głowy świecąc na imprezach nie wymagających znaczka martina to wolę dać Pr lighting czy coemara.