1

Temat: DVD zapis z koncertu

Witam wpadła mi łapki mała sztuka a zarazem duża (nagranie na dvd do sprzedaży)
Całą akcja ma się rozegrać w kinie  z udziałem publiczności (podest 7x5)
Kamery HD itd itp.
Teraz pytanie jakie filtry użyć CTO oraz CTB by nie zniszczyć całego efektu coś polecacie?


mam taka wizje
przody up 4 x  fresnel 2kw  na wysokości około 4-5m
przody flor 4 x sunstrip active  na artystów
horyzont 4 x mac 700 spot + 4 x mac 700 wash
podłoga 4 x mac 700 spot
skrzynie 4 x mac 700 spot

co do dymu mam 2xhazery 24/7 ale zastanawiam sie nad Reel Efx Oil Cracker DF50  ( z transcoloru)

Ostatnio edytowany przez vandj (2010-09-07 16:23:02)

2

Odp: DVD zapis z koncertu

Cześć, generalnie to nie ma reguły jakich filtrów korekcyjnych użyć, natomias zastanawiam się dlaczego CTO?? , Generalnie filtry korekcyjne stosujemy w zależności od potrzeb, pamiętaj o kontrach, o tym żeby światło było równe w granicach jednej przesłony. Generalnie jeżeli chcesz to fajnie zrobić to jest duuużo bardzo istotnych detali.

3

Odp: DVD zapis z koncertu

A to już nie kwestia "filtru CTO", ale wybrania punktu bieli, zestrojeniu kamer na ten sam punkt i zestrojenie wszystkich świateł aby im się punkty bieli zgadzały między sobą i z kamerami. Jak "białe" światła będą różne to będzie to bić po oczach.
Podejrzewam że trzeba by żarowe potraktować CTB (być może nawet full CTB) i/lub tarczę CTO na głowach użyć.
Na miejscu po zainstalowaniu przydałoby się jeszcze mikrokorekcje na głowach robić z racji różnic barw lamp.
W kamerze o wiele mocniej widać różnice barw - to nie oko co się samo adaptuje.

Maszyna olejowa daje bardzo trwałą mgłę, ale olej jest nieporównanie brutalniejszy dla żywotności i czystości optyki głów. Jak będą kamery to już w ogóle bym się pięć razy zastanawiał.

Ostatnio edytowany przez KacperP (2010-09-07 13:28:21)

4

Odp: DVD zapis z koncertu

aa jak grasz w kinie to zorientuj się jak wygląda spawa z dymieniem smile

Najtańsze radiotelefony MOTOROLA tylko dla branży " rozrywkowej "
Sprawdź i zapytaj www.x-art.pl

5

Odp: DVD zapis z koncertu

krzyzak napisał/a:

aa jak grasz w kinie to zorientuj się jak wygląda spawa z dymieniem smile

Oooo właśnie... trzeba to z góry wyjaśnić, bo jak przyjdzie co do czego to w ostatniej chwili tradycyjnie jajca się będą działy... z drugiej strony kino może mieć własnego kurzu dostatecznie dużo wink

6

Odp: DVD zapis z koncertu

Właśnie - zapomniałem dopisać CTB przy CTO  daneke za poprawkę chociaż macki maja CTC z tego co pamiętam .
Muszę odpalić cały zestaw i poprzeć przez kameręHD jak to będzie wyglądać
jak wiem lampy są w rożnym stopniu zużycia zastanawiam się czy na 400w macach nie zjechać raz ze ciszej chodzą dwa może się wyrówna poziom światła co do zużycia


Co do dymu to ładnie tam to wygląda jest wysoki obiekt a u góry są wentylowane klapy dymowe nadmiar szybko spier...  tongue

7

Odp: DVD zapis z koncertu

z dymem to ostrożnie nawet jak się dogadasz. Kiedyś ( a była to sroga, ostatnia zima ) robiłem sztukę w domu kultury. poddymiłem hazerkiem i niby wszystko cacy tylko pod koniec koncertu otworzyły się klapy do oddymiania i jak zapizgało to koncert w 5 minut się skończył:p

8

Odp: DVD zapis z koncertu

Co do dymu to należy to ustalić z zażądcą obiektu aby czujki dymowe były wyłączone, jeżeli chcecie to fajnie nagrać to polecam MDG Atmosphere.
Co do bieli to musisz wyrównać żeby nie było wiochy, zastanów się z czego zrobisz kontry, przy oświetleniu telewizyjnym równie ważne jest oświetlenie z tyłu co z przodu. Kolejnym tematem jest zaświecenie publiczności. Co do odpalania lamp w trybie 400W to ja bym wolał żeby miały 700 i mi ładnie świeciły. Pozostaje jeszcze masa tematów typu fajne oświetlenie kina, elementów scenografi etc.
Ogólnie temat rzeka

9

Odp: DVD zapis z koncertu

w poniedziałek dowiem się jaki jest budżet  do dokładne wymagania co do oświetlenia. Jak będzie ciężko mam kilku magików zapisanych w telefonie którzy zajmują się tym prawie na co dzień ale chce spróbować sam to zrobić.

10

Odp: DVD zapis z koncertu

A to bedziedz mial tam panow operatorow kamer z TVP ? czy zwyklych kamerzystow ? wink

11

Odp: DVD zapis z koncertu

ważne:
-przody 2kW to paradoksalnie może być za dużo, proponowałabym profile i wykadrowanie muzyków; zalewanie białym światłem z przodu jest niekorzystne; nie powinno też wchodzić na ekran. Mogą się przydać małe Dedo - miewają je kamerzyści, świetnie sprawdzają się przy doświetlaniach twarzy dla kamer
- musisz mieć podgląd i stały kontakt przez słuchawki z realizatorem wizji, podgląd ma być wierny w 100%
- rzetelnie ustalone z kamerzystami poziomy przodów -  żeby nie zmieniali w trakcie przysłon
- w miarę równomierne oświetlenie i sprawdzone poziomy max i min - to, co widać w kamerze jest kompletnie różne od tego, co na żywo - od kolorów po poziomy, należy unikać przepaleń
- wykorzystaj ekran kina; naświetlacze CMY dadzą Ci jakże przydatne równomierne tło
- obejrzyj na próbie dokładnie wszystkie ujęcia i zobacz miejsca niedoświetlone, brudy typu błyszczący motylek case lub ciepnięty byle jak kabel
- sprawdź kadry zbliżeń - tego jest najwięcej
- staraj się utrzymać w miarę stabilne obrazy przez cały utwór - pomaga to w montażu i utrzymaniu spójności kolejnych ujęć; nie chodzi o to, żeby się nie ruszało, ale żeby było utrzymane np w jednej tonacji kolorystycznej
- unikaj kolorów na twarzach
- naciskaj na jak najdłuższą i dokładną próbę; wszystkie wtopy bardzo widać, jeden utwór powinien być na próbie zrobiony w całości
- zobacz kilka realizacji Artura Szymana - jest mistrzem telewizorowego świecenia
powodzenia:)

Ostatnio edytowany przez ada (2010-09-10 08:02:04)