Temat: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

Jak zapisywać  bitmapy? Instrukcja mówi o dwóch executorach.
Przy okazji jak pracować  w layouts z niesymetryczną liczbą urządzeń, tworząc block, wings.

2

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

W którym miejscu mówi o dwóch executorach? Chyba mowa o starszej wersji tutoriala.
Od 3.2.2.3 nie ma już puli bitmap. Zastąpiły je wirtualne urządzenia bitmapowe i jest zupełnie nowy tutorial.

Co właściwie chcesz zrobić w widoku Layouts?

3

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

W helpie to wyczytałem, być może się mylę. W każdym bądź razie mając uruchomioną "bitmapę-image" z efektem Video VRot (do tego momentu wszystko gra), zapisując store + executor, uruchamia mi tylko efekt bez image.

Jeśli chodzi o layouts: Mam kilka rzędów urzadzeń np. 2x6, 3x5 i 1x9. Chciałbym dimm jako wing (rozchodzi się równomiernie w rzędach), lub dimm całymi rzędami, itp. Wszystko by grało gdybym miał 6x10. Czyli zaznaczam urządzenia i wrzucam do efektu, tam tylko zmieniam blocks i wings.

4

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

Jak na razie brzmi jak nieuważne użycie programera, że na którymś etapie wcisnąłeś "Clear" dwa razy, przez co zdjąłeś selekcję, zdjąłeś wartości z zapisu, ale nadal były czynne w programerze, po czym się nie zapisały przy "Store".

Co do Layouts (a tak naprawdę MAtricks), to nie obsługują kilku rozmiarów "interleave" jednocześnie. Trzeba zrobić jeden efekt tego typu jako typ "template", a potem po kolei wybierać rzędy, z odpowiednimi dla nich ustawieniami MAtricks i wrzucać na nie ten efekt jak preset, a potem całość zapisać jako cue.
Wtedy fala w każdym rzędzie ma długość proporcjonalną do ilości urządzeń.

Jeśli efekt fali ma być optycznie równomierny na różnych układach urządzeń, to od tego są właśnie bitmapy smile

5

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

Dziękuję za podpowiedzi.
Sprawa z layouts jasna.
Co do bitmapy to dalej leżę.
Mam uruchomioną bitmapę (MA bitmap),  image 62 w layout 1 (80 RGB). Widzę ją, wartości DMX śmigaja. Co dalej?

6

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

Programowanie bitmapy to po prostu ustawienie wartości w urządzeniu bitmapy i zapisanie ich do cue.
Aby bitmapa była widoczna, na parametrach urządzeń, którymi ma sterować bitmapa (lub kilka bitmap), nie mogą być uruchomione inne wartości lub efekty.
O priorytetach odtwarzania bitmap jest w przedostatnim rozdziale przewodnika bitmap.

7

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

No tak. Playback super.
Dzięki. Zdrówka życzę.

8

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

szczerze mówiąc nie rozumiem tych nowych bitmap. Wydaje mi się że poprzednia wersja była czytelniejsza od nowej.

9

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

Te nowe bitmapy to nic innego jak Mediaserwer , którego wyjście wysyłane jest na layout.
Nie ma tu żadnej filozofii.
I daje o wiele więcej możliwości niż starsza ( z MA 1 ? ).
Np: Filmy .

Ostatnio edytowany przez mrówa (2016-08-25 18:24:31)

Tak przeczytałem instrukcje
Tak szukałem w google
Tak użyłem "szukaj"

10

Odp: GrandMA2 3.2.2.3 on PC bitmap & layout

nowe bitmapy są proste, szybkie i nie skomplikowane. Brawo dla Ma, że to pozmieniali