Temat: LIGHT SCHOOL | Szkolenia Styczeń 2016

Zapraszamy Was na najbliższe szkolenia w Light School

Wszystkie szkolenia odbywają się w siedzibie firmy Prolight. Rejestracja na www.lightschool.pl
Bądź na bieżąco! Śledź facebooka.

12 stycznia - Podstawy Programowania

Podstawy programowania przygotują Cię z zakresu podstawowej wiedzy dotyczącej funkcjonowania systemów sterujących. Zapraszamy zarówno bardziej zaawansowanych użytkowników konsolet, którzy dzięki szkoleniu uporządkują sobie wiedzę, jak i kompletnie zielonych, którzy nie pracują jeszcze na żadnej z konsolet smile

Podstawowe punkty szkolenia:

Wstęp: 10 rzeczy, które musisz wiedzieć
#1.Znajomość urządzeń
#2.Podstawowa znajomość konsolety
#3.Patchowanie i adresowanie
#4.Światło w ruchu
#5.Pracowite dnie i zarwane noce
#6.Subtraktywna i addytywna synteza barw
#7.Tracking
#8.Chronić swoje dane
#9.Jak przyznawać się do błędu

#10.Gdzie szukać pomocy

1.    Filozofia programowania
Operator konsolety jako ścieżka kariery
Syndrom hollywoodzki
Kreatywność i powtarzalność

Nauka programowania

2.    Podstawowe koncepcje światła  ruchomego
DMX-512
Biblioteka urządzenia
Tryb pracy urządzenia
Zmiana światła z czasem
Zmiana światła "na ostro"
Co potrafią parametry
Precedencja (HTP i LTP)

Tracking

3.    Przygotowanie do programowania
Przygotowanie urządzeń
Konsoleta
Przygotowanie patchu
Cyfry, wszędzie cyfry
Grupy
Widoki
Szanuj swoją pracę

Szanuj pracę innych

4.    Podstawy programowania
Znajomość urządzeń
Kanały prędkości
Kanały dimmerowe

Palety/Presety

5.    Programowanie średniozaawansowane
Pamięci markujące
Pamięci blokujące
Generator efektów
Efekty intensywności
Stara szkoła: zwykły chase
Fan
Kolejność wyboru urządzeń


6.    Programowanie zaawansowane
Wartości domyślne
Praca z wizualizatorem
Czas na timecode
MIDI to nie są czary
Inne sposoby automatyzacji spektaklu


7. Rodzaje programowania
Teatr repertuarowy
Trasy koncertowe
Telewizja
Festiwale muzyczne

Oświetlenie architektoniczne

8. Rozwiązywanie problemów
Najczęstsze problemy

Jak być przygotowanym

9. Relacja projektant - programista

10. Multimedia
Serwery i urządzenia projekcyjne
Programowanie światła cyfrowego

Praca z warstwami

Prowadzący Marcin Grządziel
Koszt szkolenia 190 złotych brutto

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/21601_10153780743065097_4218666796289833576_n.jpg?oh=4307fb39a3e6b2e81af8f6fe4a8ec96e&oe=570F09BC


19-20 stycznia - WYSIWYG - poziom I

1. Wprowadzenie
Powitanie
Wprowadzenie do WYSIWYG
Wersje programu WYSIWYG
Wprowadzenie do szkolenia

2. Rozpoczynamy pracę z WYSIWYG

2.1. Ekran startowy:
Uruchomienie aplikacji - Kreator konfiguracji programu
Skróty
Menu / Pasek Menu

2.2. Interfejs Użytkownika
Przyciski trybów pracy
Pasek Menu
Opcje programu
Toolbars / Paski narzędzi
Shortcut bar / Obszar skrótów
Ruler / Linijka
Layout tabs / Zakładki układów
Status bar / Pasek stanu

3. Tryb CAD

3.1. Wprowadzenie do środowiska CAD Scale / Skala
Coordinate system and origin / System współrzędnych i pukt bazowy
Coordinate notation / Zapis współrzędnych
Metric vs. Imperial / Jednostki metryczne lub anglosaskie
Ruler Tool / Narzędzie linijka
The missing coordinate / Brakująca współrzędna
Command line / Linia komend
Plot types / Rodzaje widoków
Ortho / Tryb Orto
Snaps / Przyciąganie
Interactive mode / Tryb Interaktywny

3.2. Layers / Warstwy
Tworzenie
Usuwanie
Selection / Zaznaczanie warstw
Scenes / Sceny

3.2.1. Rysowanie obiektów, narzędzia CAD
CAD > Menu > Draw: CAD > Menu > Tools:
Line / Linia ? Break / Przerwij
Point / Punkt ? Convert / Konwertuj
Circle / Okrąg ? Divide / Podziel
Arc / Łuk ? Extrude / Wyciągnij
Text Label / Etykieta tekstowa ? Fillet / Zaokrąglij
Dimension / Wymiar ? Align / Wyrównaj
Surfaces / Powierzchnia ? Array / Rozmieść
Polygon / Wielokąt ? Distance / Zmierz
Riser / Prostopadłościan ? Boolean operations / Operacje logiczne
Cylinder / Walec ? Consolidate Mesh / Łączenie wielokątów
Sphere / Kula
Cone / Stożek
Pipe / Sztankiet

3.3. Narzędzia do edycji obiektów
Cycle session / Zaznaczanie obiektów
Undo, Redo / Cofnij, powtórz
Group, ungroup / Grupuj, rozgrupuj
Move / Przesuń
Nudging / Przesuń o zadaną wartość
Sending Back, Front / Przesuń na wierzch, na spód
Rotating / Obróć
Mirroring / Odbij
Modyfikacja kształtu obiektu
Object Properties / Właściwości obiektu

3.4. Importowanie projektów
Floorplans / Rzuty w pliku graficznym
SketchUp
Importowanie projektów DWG/DXF
Otwieranie projektów DWG/DXF
Merging / Łączenie dokumentów
Eksportowanie projektów do DWG/DXF

3.5. Pytania uczestników

Szkolenie poprowadzi Michał Fiodorow
Koszt 350 złotych brutto

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10301972_10153776780955097_4781789556709021657_n.jpg?oh=867bf021e4fd056c70092cf767549364&oe=570CBE55


26-27 Stycznia - Prawidłowa Eksploatacja urządzeń automatycznych

Zakres Szkolenia
1.Wprowadzenie
ogólne wprowadzanie do szkolenia
sprawy organizacyjne
2. Budowa i zasada działania urządzeń automatycznych
przestawienie schematów i rysunków technicznych urządzeń
omówienie budowy i działania urządzeń oświetlenia inteligentnego
tor światła
? urządzenia wyładowcze
? spoty ledowe
? washe ledowe
ogólnie: połączenia i funkcje urządzeń
poprawne użytkowanie
czego nie robić
samodzielny miesięczny przegląd?
przedmuchanie
czyszczenie optyki
sprawdzenie wentylatorów
sprawdzenie elektroniki i połączeń
4. Jak prawidłowo eksploatować urządzenia i dba? o bezawaryjną pracę
kiedy czyścić
jak czyścić
czym czyścić
czym smarować
na co zwracać szczególną? uwagę
Pytania i praca przy urządzeniach
5. Usterki i metody ich rozwiązywania
pierwsza diagnoza ? od czego zacząć?
pak prawidłowo zidentyfikować usterkę ?
jak szybko rozwiązać problem
rozwiązywanie / diagnozowanie podstawowych problemów
urządzenie przepala bezpieczniki
nie odpala lampy
nie działa pan / tilt
nie działają poszczególne funkcje
po jakimś czasie g?owa przestaje działać
wymiana gobo
6. Aktualizacja urządzeń i konsolet oświetleniowych
metody i sposoby aktualizacji urządzeń
dlaczego aktualizacja jest wa?na
7. Wymiana źródeł światła oraz adjustacja lamp
8. Jak prawidłowo testować urządzenia

Szkolenie poprowadzi Mateusz Oryl (serwis Prolight)
Koszt 350 złotych brutto!

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10013506_10153776780795097_8078918714705351533_n.jpg?oh=b61adb545799052928e724755157b827&oe=571E68A6

Ostatnio edytowany przez PROLIGHT (2016-01-07 11:10:24)

2

Odp: LIGHT SCHOOL | Szkolenia Styczeń 2016

Z jakiego powodu logo ChamSys znalazło się w ramach oferowanych szkoleń przez Prolight - Light School?

3

Odp: LIGHT SCHOOL | Szkolenia Styczeń 2016

Hey! Nie jest to szkolenie dotyczące konsolet. Szkolenie dotyczy Podstaw Programowania przygotowujących do pracy z systemami sterującymi takimi jak poniższe. Jest to wstęp dla tych, którzy nie wybrali jeszcze swojej konsolety (nie sugerując którą powinni) lub dla tych którzy zaczęli a chcieliby uporządkować sobie wiedzę. Wyjaśnienie czym jest traking, jak myśli konsoleta, co to jest protokół DMX, jaka jest filozofia konsolet. Jest to przy okazji darmowa reklama dla tych marek, ponieważ żadna z konsolet nie znajdzie się na szkoleniu. Czy jesteś przedstawicielem, reprezentującym tą markę i czy życzysz sobie, aby ją usunąć? Czekam na kontakt szkolenia@lightschool.pl