Temat: grand ma 3d

Witam serdecznie

Właśnie zaczynam pracę z programem Grandma 3d i mam parę pytań jako początkujący użytkownik

- udało mi się ustawić modele świateł z biblioteki na kracie, ale nie wiem jak zmienić kolor stuga światła czy robię to w programie czy muszę mieć uruchomiony Grandma on pc?

- to samo dotyczy gobo jak ustawić żeby wyświetlało się np. na kurtynie?

za pomoc bardzo dziękuję.

2

Odp: grand ma 3d

GrandMA 3D (w najnowszych wersjach 6.x) to zasadniczo wizualizer do konsolet grandMA i grandMA2, i jest do używania razem z nimi.
Samodzielnie niewiele można z nim zrobić (prawie nic), nie jest on programem do projektowania i programowania świateł, ale narzędziem wspomagającym programowanie i używanie konsolet sterujących.

Zmiana koloru świecenia, ustawianie gobo itp. to rzeczy które trzeba robić na konsolecie.

Bezpośrednio w grandMA 3D, poza dodawaniem elementów scenografii itp., można ustawiać pozycje świateł i kierunki świecenia, podmieniać ich modele geometryczne, zmieniać ustawienia w tych modelach (klapy itp. rzeczy, o ile są).
Gdy grandMA 3D zostanie przyłączona się do sesji konsolety to wszystkie dane o światłach i ich funkcjach pobiera z danych przedstawienia konsolety będącej masterem sesji.

3

Odp: grand ma 3d

jak wyżej smile
Ja tylko uzywam do robienia softu potrzebnego pod imprezę - reszta jest nie ważna. dużo więcej jest roboty jak się robi to w WYSIWYGu -dlatego ma ma przewagę. Natomiast jak planujemy sztukę tylko WYSIWYG.

Ostatnio edytowany przez vandj (2009-10-01 18:47:39)

4

Odp: grand ma 3d

czyli wszystko sprowadza się do przeczytania instrukcji, tam powinno być jak zesparować Grandma on PC z Grandma 3d, ewentualnie czy jest możliwość podeslania linka do takowej instrukcji?

5

Odp: grand ma 3d

vandj napisał/a:

jak wyżej smile
Ja tylko ozywam do robienia softu potrzebnego pod imprezę - reszta jest nie ważna. dużo więcej jest roboty jak się robi to w WYSIWYGu -dlatego ma ma przewagę. Natomiast jak planujemy sztukę tylko WYSIWYG.

cóż jeszcze nie stać mnie żeby zakupić wysiwyg - a, sad pozatym jak narazie robię to czysto amatorsko i z ciekawości co i jak.

6

Odp: grand ma 3d

Żeby zrobisz sztukę  w domu starczy Ci on pc + 3d - pod warunkiem ze robisz ja na stołach MA. co do instrukcji połączenia to chyba wystarczy wystartować sesje w on pc a w 3d przyłączyć się do niej.

Ostatnio edytowany przez vandj (2009-10-01 19:56:00)

7

Odp: grand ma 3d

.... przyłączę się do poprzednich odpowiedzi - jednak z małą uwagą - przy tworzeniu połączenia trzeba też uważać na funkcję INVITE w Grandma 3D - jeśli zrobiłeś coś w stole i źle to odpalisz to utracisz wszystko ze stołu i wrzucisz do onPC to co miałeś w 3D lub też odwrotnie - jeśli przygotowałeś coś w 3D możesz to "wyzerować" i przewalisz wszytko co miałeś w stole czy w onPC ...

Kolejna uwaga dotyczy wersji softu - starego onPC nie odpalisz na nowszym 3D i odwrotnie - tu musi być zgodność.

Co do przygotowania projektów na imprezy 3D nie jest niestety pozbawiony wad typu wizualizacja niektórych urządzeń - np. Atomic 3000 w 3D ma wygląd normalnego PAR'a i takich przypadków jest sporo....

8

Odp: grand ma 3d

karaluch napisał/a:

.

Co do przygotowania projektów na imprezy 3D nie jest niestety pozbawiony wad typu wizualizacja niektórych urządzeń - np. Atomic 3000 w 3D ma wygląd normalnego PAR'a i takich przypadków jest sporo....

w 3d programujesz a nie oglądasz urządzenia- atomic ma te same funkcje!!!!!!! i to sie liczy - niech to bedzie nawet i świetlówka  z wyglądu a ma spełniać swoja role!!!!!!!

9

Odp: grand ma 3d

Ale własnie Danielowi chodziło o urzycie ma3d do wizualizacji i projektowania. Niestety w Ma3d często brakuje opracowania graficznrgo urządzeń

Ostatnio edytowany przez kiju (2009-10-03 00:05:22)

10

Odp: grand ma 3d

byłem po "kilku sztukach" wczoraj nie załapałem. smile

11

Odp: grand ma 3d

Funkcją "Change model" w grandMA 3D można podmienić model geometryczny urządzenia na inny. Można w definicji urządzenia w konsolecie w komórce "Model key" wprowadzić numery identyfikacyjne modelu, aby grandMA 3D sama użyła wskazanego modelu.
Jest ich trochę dla różnych kategorii urządzeń. Modelu Atomic 3000 akurat zabrakło.
Można samemu zrobić do grandMA 3D nie tylko modele elementów scenografii, ale i pracujące ruchome modele urządzeń.
Miałem kiedyś spróbować sił w robieniu modeli urządzeń do grandMA 3D i chyba właśnie znalazł się dobry powód do tego. Nie obiecuję jednak żadnych terminów.

Swoją drogą to przydałoby się ulepszenie samego pliku opisowego atomica.

Ostatnio edytowany przez KacperP (2009-10-03 10:16:49)

12

Odp: grand ma 3d

3D jest programem do wspomagania pracy konsoli, nie jest programem do tworzenia projektu sam w sobie. ale jak się wie co z tym zrobić, to da się coś prostego wyczarować. WYSIWYG to co innego smile nie czepiajmy się więc szczegółów co jak w nim wygląda, bo jest za darmo w końcu. ważne, że działa smile za konkretne narzędzia do tworzenia projektu większość z nas wie ile trzeba zapłacić.

13

Odp: grand ma 3d

Próby wykazują, że daje się robić działające modele urządzeń do 3D.
Oto pierwsza wersja mojego Atomic 3000 big_smile
http://img183.imageshack.us/img183/5712/atomic3000.th.jpg
Model jest napędzany oryginalnym plikiem opisowym, a dzięki systemowi nazw potrafi sam się załadować, dopóki urządzenie ma nazwę zaczynającą się od "Atomic3000" i jest typu conventional, albo extended conventional.

Ostatnio edytowany przez KacperP (2009-10-06 13:04:20)

14

Odp: grand ma 3d

Kacper a jak wygląda od strony "technicznej" wykonanie takiego modelu. W czym go produkujesz? Być może uda się zrobić modele blinderow, sunstripow itp:)

15

Odp: grand ma 3d

Zasady produkowania modeli i tworzenia biblioteki modeli są opisane w instrukcji grandMA 3D.
Ogólna zasada jest taka, że importer w grandMA 3D przypisuje określone właściwości poszczególnym częściom gdy w odpowiedni sposób je opiszemy w nazwach siatek/materiałów. Są też określone ograniczenia.
Trzeba użyć formatu geometrii .3ds

To stary i popularny format dawnych wersji 3D Studio. Ja używam Blendera do robienia modeli.

A teraz mała zgraja Atomic 3000 + Atomic Colors tongue
http://img39.imageshack.us/img39/584/atomic3000color.th.png

Z modelami blinderów i sunstripów widziałbym problem, bo to są urządzenia z wieloma źródłami światła.
Dałoby się zrobić geometrię bez problemów, ale nie świeciłaby tak jakby człowiek oczekiwał.
Dałoby się zrobić modele reprezentujące kawałki takich urządzeń, które odpowiednio rozstawione w przestrzeni dawałyby odpowiednie złudzenie.

Dopiero w grandMA 2 jest koncepcja tzw. instances, że jedno urządzenie może składać się z wielu urządzeń prostych, że można mieć przykładowo ten jeden sunstrip, a w nim 12 niezależnie świecących źródeł światła po jednym dimmerze każde.
Wymyślono to właśnie do urządzeń takich jak sunstrip, wielosegmentowe listwy, matryce LED, lub inne zakręcone kombinacje.

W grandMA 1 trzeba improwizować oddzielnymi urządzeniami. Można sobie zawsze pomagać grupami i layoutami.

[edit]
Mam teraz także pierwszą ruchomą głowę, która miała wyglądać jak Mac 301 big_smile
http://img514.imageshack.us/img514/1562/mac301grandma3d.th.jpg