1

Temat: Grandma 3D

Witam,

Mam pytanko odnośnie grandmy2 on pc połączonej z ma 3d.

Utworzyłem sesje w on pc, dodałem urządzenia normalnie w stole, nadałem adresy i po klinięciu save pojawiły się one oczywiście w ma 3d.
Problem mam taki, że chciałbym je teraz pokolorować w zakładce materials, ale niestety pojawia się komunikat
"There are no items in this view" ... Czy mogę jakoś zaimportować do biblioteki te urządzenia czy musze w 3d pododawać z "media database", poustawiać pozycje i dopiero kolorować ?

Mam nadzieję że rozumiecie o co chodzi smile

Ostatnio edytowany przez solma (2014-08-18 19:25:46)

2

Odp: Grandma 3D

solma napisał/a:

Mam nadzieję że rozumiecie o co chodzi smile

Chodzi pewnie o zrobienie sobie wizualki do ridera. wink

Od pewnego czasu w systemie grandMA2 istnieją automatyczne, dynamicznie generowane modele 3D urządzeń. Gdy dodajemy i zaadresujemy nowe urządzenie, które jako model wizualizacji ma domyślny model automatyczny, to właśnie ten model widzimy w 3D. Nie można mu zmienić materiałów. Można za to w 3D podmienić poszczególnym urządzeniom ten model na model z biblioteki "Media Database", zgodnie z klasą urządzenia. Wtedy możemy zmienić materiały i tekstury. Tracimy jednak "elastyczność" i samoczynną adaptację szczegółów urządzenia do zadanych wymiarów.

Ostatnio edytowany przez KacperP (2014-08-19 09:52:17)

3

Odp: Grandma 3D

Udało mi się to zrobić w miare tak jak chciałem.
Problem był taki że jak dodałem urządzenia prosto z "media database" to nie mogłem  nimi sterować ale mogłem pokolorować. Natomiast jak dodałem urządzenia w on pc to sterowność była, ale nie mogłem pokolorować.
Problem rozwiązałem w taki sposób, że dodałem urządzenia normalnie w on pc, a potem w oknie "3d objects" zaznaczyłem np 12 spotów, ppm i "change Model" ...
W tym momencie uzyskałem to co chciałem, miałem sterowane urządzenie dodane z on pc z fixturką z "media database" i tak jak wcześniej wspomniałem mogę jednocześnie nimi sterować i jednocześnie je pokolorować smile

Dokładnie chodzi o zrobienie wizualki pod rider, żeby jednocześnie szefowi pokazać jak to mniej więcej świeci i mieć wyróżnione kolorami urządzenia smile

Także temat rozwiązany

pozdrawiam

4

Odp: Grandma 3D

Co do wymiarów to przecież można je zmienić pod siebie szybko w oknie properties ... chyba że coś źle zrozumiałem smile

5

Odp: Grandma 3D

solma napisał/a:

Problem był taki że jak dodałem urządzenia prosto z "media database" to nie mogłem  nimi sterować ale mogłem pokolorować.

Bo wtedy nie dodaje się urządzenia, tylko jego model 3D jako element scenograficzny, a grandMA 3D dopuszcza taki wyjątek na zasadzie "czemu nie, tylko pamiętaj że nie jest to urządzenie".

solma napisał/a:

Problem rozwiązałem w taki sposób, że dodałem urządzenia normalnie w on pc, a potem w oknie "3d objects" zaznaczyłem np 12 spotów, ppm i "change Model" ...

Czyli to co napisałem wcześniej.

solma napisał/a:

Co do wymiarów to przecież można je zmienić pod siebie szybko w oknie properties ... chyba że coś źle zrozumiałem smile

Można, ale to jest skalowanie/rozciąganie wtedy całego modelu, soczewka zrobi się owalna, itp, itd. Modele te mają też swoje lata i w większości mają punktowe a nie kołowe źródło. Na starych modelach można zapomnieć o dobrze wyglądających beamach.
W modelu automatycznym uleczono te bolączki - generowany jest na bieżąco kształt według wymiarów podanych w pliku urządzenia.
W przypadku automatycznego modelu ruchomej głowy uwzględnia on również na jakiej wysokości znajduje się oś tilt, głowica pozostaje foremna, soczewka pozostaje okrągła.

To nie wyczerpuje możliwości urządzeń w grandMA 3D wink

Jest jeszcze trzecie wyjście dla ambitnych - zrobienie własnego modelu 3D, który ma wygląd, wymiary i mechanikę dokładnie jak imitowane urządzenie. Może niezupełnie "trzecie", bo ta opcja jest starsza od modelu automatycznego. wink

Najwyższa forma "czarowania" to integracja własnego modelu bezpośrednio z plikiem urządzenia. Wtedy samo użycie takiego pliku załatwia wszystko z modelem i wymiarami.