31

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

ciekawa sprawa... mam dość dużą styczność z tymi sterownikami i nie docierały do mnie takie informacje, co nie znaczy, że stół nigdy nikomu się nie zawiesił - nie znam takiego.
Ruchy w ciemności tzn. masz na myśli funkcję "mark cue"? Testowałem ją kiedyś na życzenie użytkownika i nie było problemów. Jedynym był taki, że użytkownik nie wiedział, że ma znaczenie jaka wartość intensity jest w "markowanym" cue, jak został wyjaśniony sens funkcji wszystko było ok.

Zawiesza się i odmawia współpracy, coś więcej? Próbowałeś przesłać do pomocy technicznej pliki z logami zawierającymi informacje o problemie? Informuje, że takowa też funkcjonuje w Polsce u dystrybutora.

32

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

problem był przy zapisywaniu np. nie zapisał dimmera nie wiedzieć dla czemu
kilka razy miałem tak że odtwarzając show wyjścia dmx przestawały działać i znikał sygnał po zresetowaniu wszystko wracało do normy

33

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

Sorry, ze bez polskich znakow. Z tego co piszesz - potrzebujesz zaawansowanej, ale prostej w obsludze deski z duza mozliwoscia podgladowa. Od 7 lat pracuje w teatrze z Compulite Vector, Dilite i Spark. Znam te stoly od podszewki i z czystym sumieniem polecam Vector Violet. Masz 20 suwakow, prosta edycje, podglad konfigurujesz sobie sam-zaleznie od potrzeb w banalny sposob. Jest szybki, dbany nie wiesza sie, ma dwa wyjscia na monitory zewnetrzne - zajebiscie duzo okien mozesz ogarniac w jednym momencie. Jest kompatybilny z pc na windowsie - z lapsa mozesz sobie zrobic darmowy backup. Na iphone masz darmowe dalne sterowanie, na android ma wyjsc w 2013.
Spelnia wszystkie wymogi, ktore opisales i z kasa rowniez jestes w stanie sie zmiescic. Do tego jest maly-bierzesz pod pache i jedziesz gdzie chcesz.
Pozdr.

34

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

Budwajzer napisał/a:

problem był przy zapisywaniu np. nie zapisał dimmera nie wiedzieć dla czemu
kilka razy miałem tak że odtwarzając show wyjścia dmx przestawały działać i znikał sygnał po zresetowaniu wszystko wracało do normy

Jako, że odbiegamy od głównego tematu to jeśli chciałbyś rozwinąć ten dotyczący Chamsysa załóż nowy temat, odezwij się na prv.
W ramach moich możliwości pomogę. Napisz wtedy co z plikami logów oraz co oznacza dla Ciebie "ruch w ciemności".
pzdr

35

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

A ja myślę że jesli kolega nie miał styczności z żadną proponowaną deską to i tak będzie troszkę nauki... nawet alfy nikt nie znał jak ją dostał pierwszy raz w życiu tongue

Najtańsze radiotelefony MOTOROLA tylko dla branży " rozrywkowej "
Sprawdź i zapytaj www.x-art.pl

36

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

Jeśli chcesz chociaż wstępnie poznać konkretny stoły to ściągnij sobie wersje offline.
Avo, ETC, Compulite i Malighting. Każda licząca się firma taką wersję offline posiada do ściągnięcia za free ze swojej strony.
Zobaczysz sobie rozmieszczenie konkretnych rzeczy na konsolecie, jak działają efekty, jak zapisywać grupy itp.

Jeśli jest to jakiś teatr prywatny albo dom kultury to tym bardziej rozważ wszystkie możliwości. 50 tyś zł w takich instytucjach nie jest małą kwotą. I nigdy nie wybieraj konsolety pod ilość i rodzaj sprzętu który masz w danej chwili do dyspozycji. Zawsze wybiegaj dużo naprzód.

Może warto byłoby też rozejrzeć się za czymś używanym ?

37

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

A ja by zaczal od zupelnie innego kierunku myslenie.

Po poierwsze trzeba by postawic sobie pytanie co to za teatr, czy gracie glownie swoje sztuki czy macie duzo przyjezdnych. Jezeli macie duzo przyjezdnych przejzyj sobie ridery z ostatniego roku i zobacz jaka deske beda potrzebowali ludzie przyjezdzajacy ze spektaklem.

Po drugie mysle, ze Twoje problemy z congo wynikaly z nieznajomosci deski przez operatora. Rozgrniczmy ze dobry operator zna konsole na wylot i jest w stanie zaprogramowac na niej "wszystko", a juz napewno zrobic tak ze wyzwalajac konkretne cue bedzie tam to co potrzebujesz. Problem niemozliwosci podpiecia 4-ro kanalowego dimmera ze wzgledu na brak biblioteki to juz wogole abstrakcja nieznam konsolety (nawet najtanszej) ktora nie ma genericowego 8bitowego dimmera ;-) Sadze ze komus sie poprostu niechcialo. Sterowniki o ktorych pisali koledzy, to sterowniki profesjonalne, bez znaczenia czy to Congo Vector Chamsys czy MAlightng.

Ja osobiscie z mojego - subiektywnego - doswiadczenia wybralbym GrandMA2 - jest to najbardziej rozbudowana konsola jaka w tej chwili jest na rynku, moze w naszych teatrach jeszcze niezabardzo spopularyzowana, ale dajac wielkie mozliwosci wprawnemu operatorowi. Jesli chodzi o prace z efektami to nie ma na dzien dzisiejszy lepszego efektora niz ten z GMA2, jezeli bys potrzebowal wiecej fizycznych suwakow to dopnij sobie juz posiadana alfe na wejscie dmx IN.

Zastanow sie ile potrzebujesz obsluzyc parametrow, to tez stosunkowo istotne. Sciaganie wersji offline moim zdaniem nie ma sensu, jak nie znasz systemu to lepiej umow sie z dystrybutorami na prezentacje. Jak dobrze poukladasz spotkania to w jeden dzien obgonisz trzy firmy ktore dystrybuuja tymi konsolami. Zrob sobie liste pytan i zadan ktore Ci sprawialy najwiekszy problem, w Twoich dotychczasowych realizacjach.

Przedewszystkim to glownie Ty bedziesz pracowal na danej desce wiec wybierz ja pod siebie.

Swoja droga zastanawia mnie po co w teatrze duza liczba suwakow, moze mi ktos wytlumaczy?

Ostatnio edytowany przez kiju (2012-12-26 14:12:37)

38

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

kiju napisał/a:

Swoja droga zastanawia mnie po co w teatrze duza liczba suwakow, moze mi ktos wytlumaczy?

Konsolety oświetleniowe historycznie dzielą się na manualne, oraz pamięciowe.
Manualne mają przyporządkowany jeden manipulator do pojedynczego światła. Jest to system znany od starożytności, ludzie mają do niego wielki sentyment, jest on bardzo prosty, ale zero automatyzacji.
Pamięciowe, które powstał dzięki rozwojowi techniki, umożliwiają automatyzację zmian przez ich wcześniejsze zaprogramowanie.

Aby wyjść naprzeciw klientom którzy mają sentyment do konsolet manualnych, współczesne pamięciowe konsolety nierzadko imitują działanie manualnych. Sentymenty są najczęstsze w teatrach.

Ostatnio edytowany przez KacperP (2012-12-26 16:17:29)

39

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

No tak tylko sentyment maja zazwyczaj ludzi starszej daty ktorzy pamietaja tego typu nastawnie. Tutaj natomiast kolega raczej wyglada na osobe z szerszym spojzeniem, pisze o sterowaniu z androida, midi, itp. dlatego zdziwilem sie po co wiele suwakow. Jeszcze bym to mogl zrozumiec jakby ktos swiecil typowe liveowe tematy, ale w spektaklach lepiej robic cue by cue a wtedy suwakow zchodzi malo:)

40

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

kiju napisał/a:

No tak tylko sentyment maja zazwyczaj ludzi starszej daty ktorzy pamietaja tego typu nastawnie.

...którzy następnie wmawiają ten system następnym smile

41

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

KacperP napisał/a:
kiju napisał/a:

No tak tylko sentyment maja zazwyczaj ludzi starszej daty ktorzy pamietaja tego typu nastawnie.

...którzy następnie wmawiają ten system następnym smile

Beton wiecznie zywy;-)

42

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

kiju napisał/a:

Jezeli macie duzo przyjezdnych przejzyj sobie ridery z ostatniego roku i zobacz jaka deske beda potrzebowali ludzie przyjezdzajacy ze spektaklem.

kiju napisał/a:

Przedewszystkim to glownie Ty bedziesz pracowal na danej desce wiec wybierz ja pod siebie.

W takim razie po co ma przeglądać ridery skoro wybiera stół pod siebie ?
Do tej pory nie spotkałem nikogo, kto by wybrał stół z myślą o innych osobach.
Sam pracuje w miejscu gdzie spektakli przyjezdnych jest średnio 6 w miesiącu a jednak nikt przy wyborze nie myślał o innych tylko o sobie.

kiju napisał/a:

Sciaganie wersji offline moim zdaniem nie ma sensu

Dlaczego nie ma sensu ? Jest to chyba najłatwiejsza możliwość poznania chociaż w minimalnym stopniu danej konsolety. Co z tego że pojedzie na prezentację jak konsoleta i tak zostanie przedstawiona z typowego marketingowego punktu widzenia a nie z punktu widzenia osoby, która pracuje w teatrze i ma pełną świadomość tego co się przydaje, a co nie.

To jest moje osobiste zdanie. Nie zawsze jest możliwość przyjechania i obskoczenia przy okazji 3 firm jeśli ktoś mieszka 300 km od stolicy. A takie prezentacje też nie trwają 30 minut.

43

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

KacperP napisał/a:
kiju napisał/a:

Swoja droga zastanawia mnie po co w teatrze duza liczba suwaków, może mi ktoś wytłumaczy?

Sentymenty są najczęstsze w teatrach.

To niech pracują na SGM SC48 albo avo sapphir...

Temat bez sensu póki nie sprawdzisz co się dzieje na rynku riderów teatralnych - 50.000 na poważnie  to mało jeżeli chodzi o konsolety teatralne i mocno rozbudowane np. prosty spark to cena 30-35 netto a bez sensu posiadać stół i na 3/4 sztuk przyjezdnych dopożyczać... kupić raz a dobrze i na lata no chyba że nie spodziewacie sie przyjezdnych i robicie sztuki wewnątrz własnego koła teatralnego. Grono modeli stołów teatralnych z dnia na dzień jest coraz większe... gdzie pętla się zaciska przy stołach riderowych na scenie (mamy kilka modeli które wyliczysz na palcach jednej dłoni...) jedni lubią produkty ETC, inni Compu... a jeszcze inni Avo w trybie teatralnym (blee smile)

Ostatnio edytowany przez vandj (2012-12-27 11:21:15)

44

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

kiju napisał/a:

Swoja droga zastanawia mnie po co w teatrze duza liczba suwakow, moze mi ktos wytlumaczy?

Kiju kiedy ostatnio robiłeś jakąś sztukę teatralną, najlepiej na wyjeździe?

Jeśli ktoś ma teatr i ten teatr wystawia tylko swoje sztuki po pół roku prób, nie ma problemu. Gorzej jeśli trzeba z tym gdzieś pojechać i uwinąć się w kilka godzin z ustawieniem światła i zrobieniem scen. Bardzo często nie ma czasu robić cue by cue, trzeba jechać manualnie i wtedy duża liczba submasterów przydaje się jak nigdy. Znam to z autopsji bo sam czasami jeżdżę z teatrami i prawie nigdy nie bawię się w programowanie. Zawsze sztuka jest tak opracowana aby dało się zrobić z ręki. Owszem gdyby było na tyle  czasu ale tego nigdy nie ma za dużo. Powód jest głównie jeden -  w teatrze każda zmiana wymaga fizycznego przestawienia każdego reflektora. To też można nazwać sentymentami bo reflektory manualne można zastąpić automatami.  Z pełną aprobatą aktorów, którzy mają grać głosem kiedy nad głowami wisi im kilkadziesiąt szumiących reflektorów.

Popieram wybór Congo. Przerobiłęm już kilka stołów w teatrze, najlepiej sprawdza mi się Congo. Natomiast na koncertach zdecydowanie wolałbym GMA. Najgorzej mam z MagicQ ciężko mi z nim idzie, chociaż ma bardzo duże możliwości. Vector też nie najgorszy ale w teatrze sprawdził się średnio.

45

Odp: Jaki sterownik do 50000zł

keso napisał/a:

nie ma czasu robić cue by cue, trzeba jechać manualnie i wtedy duża liczba submasterów przydaje się jak nigdy. ......  Zawsze sztuka jest tak opracowana aby dało się zrobić z ręki.

Nie wiem w jakim teatrze pracujesz ale wierz mi ze każdy świetlik pracujący w profesjonalnym teatrze by chciał tak jak Ty, ze światła są robione pod Ciebie (żeby było łatwiej) i jesteś to wstanie ogarnąć na submastrach smile No chyba ze mówisz o małych farsach granych przez dwójkę aktorów (dzisiaj taki spektakl prowadziłem) gdzie głownie świeci jedno światło i robisz ewentualnie blacki na przerwę czy na koniec.
Zgodzę się z Tobą ze submastry bardzo sie przydają w teatrze ale np do wersji roboczych lub podczas programowania gdzie grupujesz sobie poszczególne reflektory (technik pracy jest dużo). Nie sadze żebyś był wstanie prawie 2 godzinny spektakl poprowadzić na samych submastrach gdzie masz do ogarnięcia np 80 obwodów (standard w teatrze którym pracuję), nawet jak byś je sobie odpowiednio zgrupował, a gdzie jeszcze ewentualne czasy zmian (bo tak sobie reżyser zażyczył żeby zmiana trwała np 3 minuty i tu tego nie zmienisz bo później masz joby od aktora smile) Rąk i palców by Ci zabrakło smile
Nawet na wyjazdach teatralnych na festiwale gdzie codziennie jest grany inny spektakl mam czas na to żeby napisać program od zera jeśli jest taka potrzeba, bo czasami się zdarzy ze w drugim teatrze maja taka sama deskę wiec bierzesz tylko pena z programem i robisz patcha smile


Co do wyboru stołu do teatru polecam Vectora, pracuje na nim już parę lat i jeśli chodzi o teatr to dobrze się spisuje.