226

Odp: grandma 2 pytania różne

Mam pytanie właśnie co do trybu blind i blind edit, co to jest blind to wiem a czym jest blind edit? Jaka jest między nimi różnica?

227

Odp: grandma 2 pytania różne

Blind ukrywa pokazywanie się stanu programera na wyjściu, oraz w arkuszach, Layout, Stage i 3D.

BlindEdit to tryb gdzie otwiera się drugi programer, który nie pokazuje się na wyjściu konsolety, a w arkuszach, Layout, Stage oraz w 3D pokazuje się nam się tylko zawartość tego drugiego programera.

228

Odp: grandma 2 pytania różne

Kacper wielkie dzieki wink

229

Odp: grandma 2 pytania różne

macie jakiś patent na susntripa który wisi do góry nogami i pierwsze oczko jest na dole nie na górze? zmiana patchu w instance manager nie pomogła

230

Odp: grandma 2 pytania różne

Zgaduję że chodzi o sytuację że wszystko już zaprogramowane itd, ale ktoś nie uważał na montażu?

Zmiana w instance manager powinna była pomóc, zależy w jaki sposób była zrobiona.
Trzeba na pewno zrobić duplikat pliku urządzenia, w którym oczka będą adresowane w odwrotnej kolejności.

231

Odp: grandma 2 pytania różne

właśnie to zrobiłem. Wygląda to tak że w I.M. w okienku patch nie idę po kolei od 1 do 10, lecz od 10 do 1 więc teoretycznie 1 oczko powinno mieć ostatni adres. ale niestety tak nie jest

232

Odp: grandma 2 pytania różne

Zamienić urządzenie na "odwrócone", usunąć adresowanie i jeszcze raz nadać adres DMX.
U mnie w ten sposób zadziałało.

233

Odp: grandma 2 pytania różne

działa big_smile Kozak, dzięki Kacper

234

Odp: grandma 2 pytania różne

Okej... Kolejne pytania amatora...
2 sztuki MAC 350 Entour rozmieszczone po przeciwnych stronach sztankietu...

1) Efekt (jak mniemam) latania po widowni..
Chodzi mi o to, aby latały w losowe punkty z podanego zakresu (granice widowni).
Najlepiej jakby chodziły oba na raz, każdy z nich dostawał by inną pozycję z podanego zakresu...
I oczywiście żeby odbywało się to płynnie...

2) Problem natury technicznej...
Po uruchomieniu GrandMA2 onPC (nie ma żadnych wartości podanych dla position) wchodzę na STAGE VIEW i klikam na środek sceny... 350 znajdujący się po prawej stronie bez problemu podnosi się lekko i przesuwa w lewo, natomiast MAC znajdujący się po lewo zamiast również się lekko podnieść i przesunąć w prawo robi obrót o prawie 360 stopni po czym ustawia się dopiero na zadaną pozycję... Czym jest to spowodowane i oczywiście jak to naprawić?

235

Odp: grandma 2 pytania różne

KacperP napisał/a:

Zamienić urządzenie na "odwrócone", usunąć adresowanie i jeszcze raz nadać adres DMX.
U mnie w ten sposób zadziałało.


W jakim sensie zamienić na odwrócone??

236

Odp: grandma 2 pytania różne

w takim że oryginalny sunstrip ma adresowanie segm. od 1 do 10, a Ty tworzysz urządzenie którego pierwsze oczko ma adres 10. zatem segmenty adresujesz od 10 w dół - oczywiście w instance manager nowego urządzenia

237

Odp: grandma 2 pytania różne

misterious napisał/a:

1) Efekt (jak mniemam) latania po widowni..
Chodzi mi o to, aby latały w losowe punkty z podanego zakresu (granice widowni).
Najlepiej jakby chodziły oba na raz, każdy z nich dostawał by inną pozycję z podanego zakresu...
I oczywiście żeby odbywało się to płynnie...

Ja bym spróbował programowania w XYZ, zaprogramować punkty w sekwencję, ustawić ją jako chaser z odtwarzaniem losowym i gotowe.
Jeśli widownia kwadratowa to można zrobić oddzielnie sekwencję losową na samo X i oddzielną na samo Y i odtwarzać je równolegle, a jakby miały jeszcze ciut inne szybkości, być może inną ilość punktów, to już zupełnie jest losowo.
To samo dla drugiej głowy.

misterious napisał/a:

2) Problem natury technicznej...
Po uruchomieniu GrandMA2 onPC (nie ma żadnych wartości podanych dla position) wchodzę na STAGE VIEW i klikam na środek sceny... 350 znajdujący się po prawej stronie bez problemu podnosi się lekko i przesuwa w lewo, natomiast MAC znajdujący się po lewo zamiast również się lekko podnieść i przesunąć w prawo robi obrót o prawie 360 stopni po czym ustawia się dopiero na zadaną pozycję... Czym jest to spowodowane i oczywiście jak to naprawić?

Może być wiele powodów, zwykle to jakieś dziwne rotacje urządzenia w jego pozycji na scenie. Mogę tylko zgadywać nie mając dostępu do show.

238

Odp: grandma 2 pytania różne

KacperP napisał/a:
misterious napisał/a:

1) Efekt (jak mniemam) latania po widowni..
Chodzi mi o to, aby latały w losowe punkty z podanego zakresu (granice widowni).
Najlepiej jakby chodziły oba na raz, każdy z nich dostawał by inną pozycję z podanego zakresu...
I oczywiście żeby odbywało się to płynnie...

Ja bym spróbował programowania w XYZ, zaprogramować punkty w sekwencję, ustawić ją jako chaser z odtwarzaniem losowym i gotowe.
Jeśli widownia kwadratowa to można zrobić oddzielnie sekwencję losową na samo X i oddzielną na samo Y i odtwarzać je równolegle, a jakby miały jeszcze ciut inne szybkości, być może inną ilość punktów, to już zupełnie jest losowo.
To samo dla drugiej głowy.

Czy mógłbyś w wolnej chwili podesłać jakikolwiek show, nawet zrobiony na szybko z 350'tkami i tym co opisałeś powyżej?
Bo nie do końca rozumiem o co chodzi...

I oczywiście dokładam kolejne pytanie:
Czy do executorów można przypisać regulację pozycji głowy? Na jednym Executorze PAN, na drugim TILT...

239

Odp: grandma 2 pytania różne

grandMA2 3.0.0.5

Gdy w SunStripach (korzystając z oryginalnej biblioteki) wyłączę "React to Master" poprawnie działa tylko pierwszy moduł. Co zrobić, aby wszystkie nie reagowały na GrandMaster?
Jeśli to już było to przepraszam i proszę o odpowiedź. Z góry dzięki.

Ostatnio edytowany przez mlody (2015-02-11 08:39:14)

240

Odp: grandma 2 pytania różne

mlody napisał/a:

grandMA2 3.0.0.5

Gdy w SunStripach (korzystając z oryginalnej biblioteki) wyłączę "React to Master" poprawnie działa tylko pierwszy moduł. Co zrobić, aby wszystkie nie reagowały na GrandMaster?
Jeśli to już było to przepraszam i proszę o odpowiedź. Z góry dzięki.

Tak nie powinno być. Zgłoszę to.

Można jednak wyłączyć "React to Master" pozostałym oczkom, ale to sporo klikania.
W arkuszu "Channel" trzeba kliknąć prawym klawiszem lub enkoderem na komórce modułu, co otworzy edytor właściwości konkretnego urządzenia, i tam wyłączyć "React to Master". Potem trzeba tak samo z pozostałymi modułami.

[EDIT]

Jest jeszcze inny sposób. W linii komend trzeba wpisać (zakładając że Sunstrip jest urządzeniem Channel 1)
Assign Channel 1.1 thru 1.10 /ReacttoMaster=Off

Potem w linii komend wcisnąć strzałkę w górę, i zmienić numer na kolejego sunstripa, robiąc np.
Assign Channel 2.1 thru 2.10 /ReacttoMaster=Off

I tak dalej

Nie można zrobić tak na kilku urządzeniach na raz jednym zakresem w "thru".

Ostatnio edytowany przez KacperP (2015-02-11 11:08:20)